Copyright© All Rights Reserved by Kaktus Oren

Thursday, 17 July 2014

KHAMIS 8: Kalaulah Aku HERO

Assalammualaikum & Hi.

Salam Ramadhan ke-19.

Siapa HERO kau? Keluang Man? Boboiboy?
Atau mungkin kau sebenarnya HERO Malaya? *ehhhh
Aku HEROIN nak selamatkan pokok sebab manusia dan 
tumbuhan saling memerlukan.

Google
 Sekian.

14 comments:

Cik Mimie said...

Teringat dulu2 time skolah ada buat kempen Pemeliharaan & Pemuliharaan..Sekarang ni macam xde dengar kempen tu ag..hutan pun da berkurang..

Rina Zaidi said...

Tak apa Cik Mimie. :) Selagi ada tanah kosong di kawasan rumah, elok kita tanam pokok. Sekarang ni memang pesat dengan kemajuan, pembangunan sana sini.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Moral of story.. bersama lah kita menjaga tumbuh-tumbuhan.. kerana Allah syang semua :)

TunSha Ayunie said...

teringin nak tanam pokok cili habanero... selain pedas, pokok dia cantik sangat...hihi

Rina Zaidi said...

Dia sayang semua. :)

Rina Zaidi said...

Habanero memang comel. :) Try tanam Bovilion Rainbow Capsicum. Suka warna ungu.

Apabila Hati Terbuka said...

Ye Allah sayang semua kan . sebab tue ada cycle . bijak cik oren . dapat apa yang cik oren sampaikan

Rina Zaidi said...

Kita saling memerlukan. :)

Cik Itah@RRP said...

salam. setiap apa yang Allah cipta adalah tanya sayang Dia pada kita - semua tu pasti memberi kebaikan kepada kita..

Karya Mahirah said...

Baru semalam kebun belakang rumah kampung terbakar...tu semua gara2 pakcik suami akak bako sampah.. sbb tu org kata jgn suka hati bakar sampah... klu semak, tebas jelah... huhu tak pasal pencemaran udara..

the djhughiel'z said...

memang semua saling membutuhkan satu sama laen.

Rina Zaidi said...

Setuju. :)

Rina Zaidi said...

Kita bako katanya. :)

sHaRiNa eLyaNa said...

Assalam
Selamat Hari Raya dari www.opzzpinky.my

btul2..so kena rajin taman smula tumbuhan2 :)

 
This Blog Are Protected And Full Designed by Shyue Kim For Kaktus Oren