Copyright© All Rights Reserved by Kaktus Oren

Saturday, 12 July 2014

WAJIB BACA #14: Simpulan Bahasa Ayam

Assalammualaikum & Hi.

Salam Ramadhan.
 Sila beri PERHATIAN!
Ini Zon Kecik Comel Viva Elite membaca.

 Tidur ayam. *sila senyap

Kata bidalan, berkaki ayam.
kalau makan, ajak-ajak ayam.
Kalau nak tidur, tidur-tidur ayam.
Kalau tak nampak itu rabun ayam.
Pesanan ikhlas Veteran Jalil Hamid

Sumber: The Sharkox

 Kau serius ka mau ajak aku naik kau punya kereta sorong tu?
Macam endak yakin jak muka kau tu mau ajak aku.

 Bila orang besar buat tak perasan orang kecik nak lalu.
Main langgar jak, ehhh. sorry, endak nampak.

 Neymar, Neymar, Neymar *aku kenal muka saja

Best suara Cakra Khan? *ehhh?
Memang huduh gila kalau aku tulis guna tangan kanan.
Lagenda Si Gadis Lefthanded. *berangan tak sudah

Google
Berkaki ayam tu endak pakai selipar atau kasut
dan yang sama waktu dengannya.

Google

Sekian.


#oren

6 comments:

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Banyaknye kaitan dengan ayam..

Rina Zaidi said...

hihi..bermacam ayam. :)

Encik Ket said...

ko dah jadi kanibal ke ape? XD

Ayam famous dalam simpulan dan peribahasa, tapi Khinzir famous dalam kalangan manusia. buktinye, kite tak prnah dengar orang kate tido tido Khinzir tapi natang ni slalu sangat diseru dan dipersalahkan. hehe...

Rina Zaidi said...

Setuju. Ada sesetengah orang tu siap jadi ''zikir'' tiap kali meradang. Naik angin sikit, menatang tu disebut.

Karya Mahirah said...

ayam bermacam ayam... ada ayam kampung, ayam hutan, ayam siam, ayam turki, ayam belanda, macam-macam perihal ayam, hangat-hangat tahi ayam, sabung ayam, nasi ayam, telor ayam... -jalil hamid-

Rina Zaidi said...

Haha..ada orang turut sama nyanyi. Awesome la akak ni.

 
This Blog Are Protected And Full Designed by Shyue Kim For Kaktus Oren